Sport: Back in shape en meer conditie

Jullie zullen wel denken: huh heeft zij dit wel nodig?

Wie mij langer volgt weet dat ik een prima figuur heb. En ik heb absoluut niet te klagen hoor!
En NEE ik ben echt NIET TE DIK! Dat even voorop te stellen!

Maar elke moeder kent de struggle wel na zwanger te zijn geweest: iets meer hangend vel dan je normaal hebt. En daarbij is mijn conditie echt enorm ruk! En stiekem mag die bikinibody toch net een tikje strakker hihi 🙂 Ik heb serieus echt jaren niks aan sport gedaan.

En ik merk dat als we eens lekker chinezen ofzo alles gaat van het mondje richting de benen en het kontje.. Dus ik ga werken aan mijn nieuwe healthy lifestyle!

Het wordt dus tijd dat ik weer wat aan sport ga doen

Hoe ga ik hier aan werken op het gebied van sport?

Ik heb me enorm laten inspireren door Youtube en blogs waar je allerlei workouts kan vinden!

Een van mijn favoriete fit voorbeelden is Marloes van Optima Vita! Zij heeft een tof YouTubekanaal en een blog waar je echt van alles kan vinden op het gebied van gezonde voeding!

Een ander voorbeeld op het gebied van relaxsport (lees Yoga ) is niemand minder dan onze gastblogster Lisanne van SuperYoga.

Onlangs heb ik ook een springtouw gekocht bij de Action en ben ik eens gaan kijken of daar al workouts voor bestaan. Dit is wel het geval en dit stimuleerde me om zelf aan de slag te gaan met een workout schema! Zo gezegd zo gedaan!

Ik heb dus zelf trainingsschema’s gemaakt in combinatie met het springtouw. Niet alleen met het springtouw 😀 Ik heb ook een 20 minuten workout gemaakt, waar je niks voor nodig hebt, oke je sportoutfit en een flesje water, dus ideaal voor op sport op vakantie!
Ik zit even te twijfelen of ik de workouts op Youtube ga posten. Mochten jullie dat willen dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Conditie

Het voornaamste is dat ik conditie op ga bouwen door middel van deze oefeningen. Het was wel even wennen voor mij omdat ik echt jaren niets aan mijn conditie heb gedaan! Heel slecht, I know.

Ik ben ondertussen al begonnen met de workouts en moet zeggen dat het me in het begin heel erg zwaar viel. Dit had echt te maken met de 0.0 conditie van mij! Ik wist dat het slecht was maar dit haha…

En qua voeding? Doe je daar nog wat mee?

Eigenlijk niet heel veel. Het is belangrijk om gezond te eten en dat doen we dan ook. Nu is het zo dat wij echt wel eens een weekend chinezen of dat we eens bestellen bij de snackbar in de wijk… Maar dit is 1x in de maand ofzo. Dus heel erg zondigen doe we dan ook weer niet!

Ik drink wel heel veel water en thee. Koffie drink ik minder vanwege mijn huid en frisdrank drink ik sinds het trekken van mijn kiezen niet meer!

En eerlijk? Ik mis de frisdranken niet eens! Hoe mooi is dat!

Doen jullie aan thuis/buiten sporten of gaan jullie liever naar de sportschool?

Ik ga jullie zeker nog een update geven van hoe mijn sport proces verloopt!

 

2 reacties Voeg de jouwe toe
  1. Goed bezig!
    Tot eind vorig jaar ging ik zeker zo’n 2 keer in de week naar de sportschool, maar sinds onze verhuizing ben ik daarmee gestopt. We wonen nu verder van een sportschool vandaan en ik wilde eerst thuis mijn draai vinden. We wonen nu in het bos en hier kun je uitstekend buiten sporten. Ik ben nu aan het experimenteren met joggen en wandelen. Toch mis ik het trainen met gewichten, met name de bodypumplessen. Ik zie me uiteindelijk dus wel weer richting de sportschool vertrekken.
    Veel succes!

    1. Ja ik moet echt wat doen aan die conditie van mij hihi. Thuis kun je prima sporten. Action verkoopt ook prima gewichten waarmee je bijvoorbeeld thuis zou kunnen oefenen 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *