Ontbijt Inspiratie: Havermout #3

Een goed ontbijt is musthave voor een goede start van je dag!

Tenminste als je het goed doet. Want met een goed en voedzaam ontbijt in de ochtend kan je de dag goed starten zeggen ze altijd!
Ik  pak gewoon de tekst van #1 en pas gewoon steeds het artikel aan 🙂 Scheelt weer enorm met dit warme weer 😉

Low Budget ontbijt

Ik probeer de ontbijtjes zo goedkoop mogelijk te houden zodat ze voor iedereen toegankelijk zijn 🙂
Uiteraard heb ik Marloes om advies gevraagd naar aanleiding van een artikel dat ze schreef.
Dus daarom kan ik zeggen dat ik de juiste producten laat zien aan jullie 🙂

Wat gaat er in zo een ontbijt?

Het is een heel makkelijk ontbijt eigenlijk! Er gaat ook dit keer niet heel veel bijzonders in #2.

  • 250 ml yoghurt (ook hier geldt: je mag zelf kiezen welke je neemt zoals mager, halfvol, vol of zelfs vegan)
  • 25 gram havermout (kies dan voor de variant die alleen havermout als ingrediënt heeft, ik heb die van de Lidl voor € 0.35)
  • handje rozijnen (25 gram)
  • Koek en Speculaas kruiden (ik gebruik die van verstegen, maar zelf maken is ook heel makkelijk. Receptje volgt nog)

Hoe maak je dit?

Dit ontbijt maak je de avond ervoor en ideaal dus voor als je ’s morgens weinig tijd hebt om in de keuken te staan. Ook hoef je de havermout niet te koken, want je kan het prima zo eten.

Allereerst pak ik de weegschaal en zet ik daar mijn ontbijtkom op. Dan weeg ik de goede hoeveelheid yoghurt af.

Ik zet de weegschaal altijd op nul zodra ik er een schaal ofzo op heb gezet.

Vervolgens pak ik een beker en zet deze op de weegschaal, om de havermout af te wegen. Dit doe ik bij de yoghurt en roer het goed door. Zet het in de koelkast en laat het een nacht staan. Je kan het eventueel nog afdekken met plastic folie.

Vanzelfsprekend haal je het de volgende ochtend uit de koelkast. Ik voeg pas op het moment dat ik het uit de koelkast heb gehaald de toppings rozijnen en koek en speculaaskruiden toe, zodat het voor mij niet te sompie wordt. Rozijnen vind ik te zacht niet heel lekker.

Wat ik dan doe is de rozijnen in de ontbijtkom mikken en dan weer de kruidenmix erover strooien.

En dat is het!

Helemaal niet zo moeilijk dus!

Eet smakelijk!!

Kleine disclaimer:

De havermout is van nature glutenvrij maar omdat dit vaak uit de fabrieken komt waar ook gluten verwerkt worden kan het sporen van bevatten. Nu reageer ik heel heftig op gluten en heb ik van deze havermout totaal geen last. Maar als je heel zeker wil zijn dat het volledig glutenvrij is kan je beter kiezen voor een gegarandeerde glutenvrije variant.

 

Eén reactie Voeg de jouwe toe

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *